Cine poate solicita acest serviciu
- familiile și persoanele singure, cetățeni români, străini si apatrizi, aflate în situație de risc social.
Care sunt criteriile de acordare
Condiția principală pentru a putea beneficia de Ajutor social este ca persoana singură să nu depășească baremul de 366 lei / 1 persoană sub 65 ani, 533 lei / 1 persoană peste 65 ani, iar Ajutorul pentru familia cu copii - 930 lei, precum și condiția să nu detină bunuri ce duc la excluderea acordării beneficiilor de asistenta sociala, conform Anexa 4 .docx la Normele Metodologice.
Bareme și cuantumuri - VMI.doc
Declaratie pe propria răspundere.doc
Pașii ce trebuie urmați
- Se depune cererea tip împreună cu actele necesare, prezentate atât în copie xerox cât și în original;
- Se efectuează Ancheta socială la domiciliul solicitantului în vederea stabilirii componenței familiei, a veniturilor precum și a condițiilor de locuire și sănătate ale familiei/persoanei;
- Se emite Dispoziția Primarului de stabilire, neacordare, modificare sau încetare a cererii.
Care este timpul de soluționare a solicitării
Drepturile privind beneficiile de asistență socială se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii prin emiterea unei “dispoziții a primarului” în termenul stabilit de lege, termen care nu depășește 30 zile.
Acte necesare
- Cerere și declarație pe propria răspundere
- Acord privind colectarea datelor personale
- Angajament de plată
- Copie după contractul de vânzare-cumpărare, închiriere, comodat,care să ateste calitatea de proprietar, chiriaş(la stat sau particular), pentru imobilul/apartamentul/locuinţa unde locuiește familia/persoană singură.
- Factură de gaze naturale recentă și/sau factură de curent electric recentă
- Actele de identitate (B.I., C.I., certificat naştere copii) ale membrilor familiei. Aceste acte sunt necesare pentru a demonstra că ai domiciliul sau reşedinţa la adresa la care soliciți V M I.
- Certificat de nomenclator stradal
- Certificatul de căsătorie sau sentinta de divort (după caz)
- Hotărâre judecătorească privind plasamentul, încredinţarea, adopţia copilului, dispoziţii privind tutela, curatela sau stabilirea altor măsuri de protecţie pentru copii
- Adeverinţă de venit (salariul net din luna anterioară depunerii cererii) cu valoarea bonurilor de masă
- Cupoane de pensie (orice tip de pensie), alocaţii şi indemnizaţii, ajutor de şomaj, din luna anterioară depunerii cererii
- Adeverinţă de la facultate, în cazul în care ești student, din care să rezulte dacă beneficiezi sau nu de bursă
- Persoanele care realizează venituri din activităţi independente sau chirii
- Adeverință de la administratorul blocului din care să rezulte nominal persoanele care locuiesc la adresa respectivă, pentru cei care au incălzire centralizată
- Adeverință de rol agricol (pentru persoanele care deţin terenuri agricole în altă localitate)
- În cazul în care ești proprietarul unui autoturism şi/sau motocicletă, va trebui să prezinți cartea de identitate a autoturismului pentru evidenţierea vechimii.
- Adeverință de la școala/grădinița la care este înscris/frecventează cursurile copilul/copiii (cu numarul de absențe nemotivate realizate în perioada februarie – iunie 2025).
- Polița de asigurare pentru locuință
- Extras de cont
* adeverinţă doveditoare a faptului că solicitantul sau membrii familiei nu realizează venituri impozabile pe raza localității unde locuiesc, eliberată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice pentru persoanele fără venituri
* certificate de atestare fiscală de la Direcția de Venituri, str. V. Lucaciu nr. 2
* Pentru pozițiile marcate cu *, beneficiarii vor aduce actele doar la solicitarea angajaților DAS BAIA MARE.
**PENTRU PERSOANE APTE DE MUNCĂ - care vor beneficia de ajutor de incluziune:
- Adeverinţă medicală și Actele de studii şi de calificare
Unde se depun actele
- CENTRUL MULTIFUNCȚIONAL ROMANII, str. Electrolizei 1A
- Centrul Civic Gării , str.Garii nr. 6,
Telefon: 0262 211 256
Program preluare/eliberare acte
Luni, Marți, Miercuri: 08:00 - 12:00
Joi: 12:00 - 16:00